Thursday 29 September 2016

Kinderboekenweek 2016

Hoi allemaal! Maar vooral ook een specifieke HALLO aan mijn Nederlandse lezers :)

Deze boekenblog is namelijk ontstaan uit het feit dat het vanaf 5 oktober Kinderboekenweek is in Nederland!

Maar niet getreurd, wij Belgen moeten ook niet wachten tot maart om hiervan mee te genieten... hoe? Dat lees je hieronder... Daarnaast verklap ik jullie ook mijn favoriete kinderboek(enreeks)

Veel leesplezier!

De kinderboekenweek gaat dit jaar dus, zoals ik al zei, van start op 5 oktober. Het thema?
"Voor altijd Jong!" 
Een geschikt thema vind ik persoonlijk... Want geef toe, willen we niet allemaal jong blijven? Vorige week betrapte mijn vader mij er nog op dat ik in de 9-13 jarige sectie van de standaard boekhandel aan het neuzen was... Waarom? Ik kon gewoon niets vinden dat mij aanstond in de young-adult (waar ik volgens de leeftijden ook al te oud voor ben...). Ik wil gewoon jong blijven en boeken helpen mij daarbij! Verhalen over draken, tovenaars, katten die kunnen spreken... Noem maar op.

Het werd er ook niet beter op dit jaar aangezien een van mijn favoriete schrijvers dit jaar 100 jaar zou zijn geworden... Je weet wel, dé grote Roald Dahl! Juist ja, die van de GVR... en Mathilda.. en nog zoveel toppers van boeken die mensen al snel vergeten blijken te zijn. Maar die geef ik jullie volgende maand mee, don't you worry.

Dus, boekenweek in Nederland... Ik hoor jullie al denken (tenzij jullie daarjuist Julie van http://youngandwildandglutenfree.blogspot.be/ op MNM tijdens #PlaneetDeCock hebben gehoord) : wat kunnen wij daar nu mee? Wel, ik heb één woord voor jullie: ONLINE!
Als jullie jeugd en kinderboeken bestellen in deze periode en vooral vanaf 5 oktober dan is er een zeer grote kans op korting.. duh... :p Denk daar maar eens over na!

Over naar het deeltje van de blog waarvoor ik dit bericht eigenlijk schrijf: mijn favoriete kinderboek(enreeks)... Vooral die (enreeks) is belangrijk want het gaat vooral over mijn favoriete personage uit mijn jeugd (voor Harry Potter XD) die verschillende avonturen beleeft.

Ik heb het over PINKELTJE :D 29 boeken zijn er verschenen over dit kleine mannetje en ik heb ze als kind allemaal verslonden. Echt, ik heb geweend, gelachen, nog meer gelachen en gedroomd over Pinkeltje en zijn avondturen met Pinkelotje, Snorrebaard, Wiebelstaart, Wolkewietje, Dick Laan zelf (de schrijver) en hun vrienden. Als je dit als ouder leest, schaf dan zeker deze verhalen aan. Je kind zal er een grote fantasie mee opbouwen en nog beter, je kan alle plaatsen uit te boeken (met enkele uitzonderingen natuurlijk) zelf bezoeken om het verhaal nog eens te herbeleven. Mijn grote favoriet uit de complete reeks? Dat is een tweestrijd tussen 'Pinkeltje en het grote huis' en 'Pinkeltje ontmoet Wolkewietje', twee toppers van formaat.

Geniet er van en veel leesplezier!
tot dinsdag :)
X

No comments:

Post a Comment